Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Τι κρύβουν οι συζητήσεις για μείωση των διοδίων

Κάτι δεν πάει καλά με το θέμα της μείωσης του κόσοτους των διοδίων. Πέραν του ότι διαπιστώνεται διαφορά προσέγγισης μεταξύ του αρμόδιου υπουργού Δημήτρη Ρέππα και του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη, εντύπωση προκαλούν δύο πράγματα, τα οποία οδηγούν σε σκέψεις ότι κάποιοι μας δουλεύουν και ότι οι εργολάβοι, ότι κι αν
κάνουν, θα πάρουν στο ακέραιοόσα τους υποσχέθηκε ογνωστός και
ως "Σαρακατσάνος" Γιώργος Σουφλιάς και νομοθέτησε η ΝΔ, με τη σύμφωνη γνώμη του ΠΑΣΟΚ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.
Η σημερινή κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση των "αμαρτωλών" συμβάσεων, αλλά μέχρι τώρα δεν το έχει κάνει και φαίνεται ότι δεν θα το κάνει. Απλά, περιορίζεται στην αναζήτηση λύσης από την οποία οι εργολάβοι δεν θα χάσουν ούτε ένα σεντ. Και επειδή κάτι πρέπει να γίνει για να εκτονωθεί η κατάσταση με το "δεν πληρώνω", αυτό το κάτι θα το πληρώσουμε οι υπόλοιποι.
Σήμερα ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, συνομιλώντας, στη Βουλή, με δημοσιογράφους, αποκάλυψε ότι η σημαντική μείωση στα διόδια, θα καλυφθεί σε ποσοστό 50% από κρατική επιδότηση, δηλαδή θα εισφέρουμε όλοι μας, ήτοι θα επιβαρυνθούν και όσοι δεν χρησιμοποιούν τα διόδια.
Πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης δήλωνε ότι θα υπάρξουν σημαντικές μειώσεις στα διόδια, αλλά δεν έλεγε ποιός θα πληρώσει γι αυτές. Επιπλέον, από την κυβέρνηση δεν γίνεται κανένας λόγος (γιατί άραγε;) για ορισμένα τμήματα των συμβάσεων, που δεν είναι ευνοϊκά για τους κατασκευαστές.
Αναφέρεται σχετικά ότι στη σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα, αλλά και σε άλλους αυτοκινητοδρόμους, υπάρχει πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία, 32 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης, που προβλέπει και την προκαταβολική είσπραξη διοδίων, παύουν να ισχύουν τα διόδια στα υπό κατασκευή τμήματα. Αντι της εφαρμογής της συγκεκριμένης πρόβλεψης, η κυβέρνηση προχωρεί σε μείωση των διοδίων επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό, για να μη χάσουν οι εργολάβοι, που στην ουσία δεν είναι χάσιμο, αλλά εφαρμογή της σύμβασης την οποία και οι ίδιοι υπέγραψαν.
Τώρα, πως γίνεται να εφαρμόζονται οι συμβάσεις όταν καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες και δεν εφαρμόζονται όταν επιβαρύνουν τους εργολάβους, είναι κάτι που πρέπει να ερευνηθεί.
Ο Δ. Ρέππας είπε και κάτι άλλο. Είπε ότι  το συνολικό κόστος των έργων οδοποιϊας είναι 6,7 δις ευρώ. Το ενδιαφέρον βερίσκεται στη συνέχεια. Είπε ότι αν οι εργασίες διακοπούν με υπαιτιότητα του δημοσίου, θα πληρώσουμε στους εργολάβους 2,7 δις ευρώ.  Και τώρα το τρελλό. Αν οι εργασίες διακοπούν με υπαιτιότητα των εργολάβων, αυτοί όχι μόνο δεν θα πληρώσουν αλλά θα εισπράξουν και ένα ποσό που ανέρχεται σε 1,6 δις ευρώ.
Αυτές ήταν οι συμβάσεις Σουφλιά, τις οποίες, όμως, ψήφισε και το ΠΑΣΟΚ. Και ίσως γι αυτό σήμερα κάνει μόνο γενικόλογες αναφορές στις συμβάσεις και τις εφαρμόζει κατά τα συμφέροντα των εργολάβων.
Και ύστερα επικρίνουν όσους αντιδρούν σε αυτές τις αποφάσεις, έστω κι αν μεταξύ αυτών είναι και ο Α. Γκλέτσος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου